PROGMAR Marcin Walkiewicz
ul. Władysława Sikorskiego 11/30 | 26-600 Radom | 48 300-52-67

INFORMACJE TECHNICZNE



SERWERY


Serwery PROGMAR znajdują się w nowoczesnym centrum danych OVH w Strasburgu we Francji. Centra danych OVH posiadają dostęp do sieci internet przez łącza o sumarycznej przepustowości w Europie na poziomie około 2000 Gbit/s. Pojedyncze serwery PROGMAR korzystają z przepustowości od 100Mb/s do 1Gb/s w zależności od potrzeb. Dostęp do serwerowni jest zabezpieczony elektronicznym systemem kontroli, oraz całodobowym monitoringiem wejść i wyjść do/z pomieszczeń serwerowni.


POCZTA E-MAIL


Standardowa wielkość skrzynki e-mail na serwerach PROGMAR to 1024MB czyli 1GB. Maksymalna wielkość skrzynki może wynosić 4096MB czyli 4GB. Maksymalna wielkość pojedynczej wiadomości e-mail to 20MB.


1. Każda domena nazwiskowa to oddzielny adres IP, każdy hostingowy pakiet firmowy z własną domeną to także oddzielny adres IP.

Takie rozwiązanie pomaga zrównoważyć wysyłkę wiadomości e-mail i rozłożyć ją na wiele adresów IP. W przypadku gdyby z jakichś powodów jeden z adresów IP, odpowiedzialnych za wysyłkę poczty, dostał się na czarną listę adresów spamujących, nie wszyscy użytkownicy to odczują.

2. Na serwerach PROGMAR obowiązują limity wysyłania wiadomości e-mail. Limity pomagają walczyć ze spamem, zapobiegać nadużyciom ze strony użytkowników wewnętrznych, hakerów a także innych osób posługujących się przejętymi kontami. Niedozwolone wykorzystywanie jakiejkolwiek skrzynki e-mail może negatywnie wpływać na dostępność, ew. prawidłowość działania całej usługi poczty e-mail.

Jeśli dzielisz swój adres IP z zaufanymi użytkownikami, którzy przestrzegają dobrych praktyk mailingu możesz być względnie spokojny o swoją wysyłkę. Jednak wystarczy jeden użytkownik nie przestrzegający reguł aby dostawcy zmniejszyli reputację adresu IP i dostarczalność dla całej grupy użytkowników, którzy wysyłają pocztę z danego adresu IP. Dodatkowo nawet kilka nieodpowiedzialnych mailingów, może sprawić, że wszystkie maile ze współdzielonego adresu IP zaczną wpadać do SPAMu.

Limity mogą ulec zmianie bez powiadomienia. W chwili obecnej kształtują się one następująco dla każdej skrzynki e-mail:

Limity dla klientów pocztowych

Limit godzinny

20 wiadomości

Limit dzienny (24 godziny)

200 wiadomości


Limity dla panelu pocztowego Roundcube

Limit godzinny

40 wiadomości

Limit dzienny (24 godziny)

400 wiadomości


Limity wysyłania nie są ze sobą powiązane i liczone są oddzielnie dla zewnętrznych klientów pocztowych jak i dla panelu pocztowego PROGMAR. Oznacza to, że całkowita możliwa ilość wysłanych wiadomości e-mail, godzinnie lub dziennie, to suma obydwu limitów. Limity nie obowiązują przy wysyłce wiadomości e-mail w ramach tej samej domeny.

Jeżeli korzystasz z zewnętrznego klienta pocztowego i wykorzystasz dzienny limit wysyłania możesz wysyłać dalej, korzystając z panelu pocztowego. Dla przykładu... jeżeli w ciągu trzydziestu minut wysłałeś 20 wiadomości korzystając z zewnętrznego klienta pocztowego oraz 40 wiadomości z panelu pocztowego to przez kolejne trzydzieści minut nie wyślesz już nic więcej. Idąc dalej... jeżeli zacząłeś wysyłkę wiadomości o 8.00 rano i wykorzystałeś obydwa limity do godziny 22.00 to nie będziesz mógł nic wysłać aż do godziny 8.00 następnego dnia.

3. Każda domena nazwiskowa posiada uwierzytelnianie DKIM (DomainKeys Identified Mail), każda domena firmowa administrowana przez PROGMAR posiada uwierzytelnianie DKIM,

Jednym z większych problemów protokołu pocztowego jest/był brak jakiegokolwiek potwierdzenia, że wiadomość e-mail którą otrzymaliśmy z domeny np: walkiewicz.pl, pochodzi faktycznie od użytkownika tej domeny. Do dzisiaj praktycznie nie ma możliwości upewnienia się, czy wiadomość e-mail, którą otrzymaliśmy wysłała osoba, za którą podaje się nadawca. DomainKeys Identified Mail (DKIM) służy do tego, aby osoba która otrzymuje wiadomość e-mail miała jasno zaznaczone, że jego nadawcą jest użytkownik domeny np: walkiewicz.pl, a nie ktoś, kto się pod niego podszywa.

4. Każda skrzynka e-mail posiada autoryzację SMTP

Autoryzacja SMTP to zabezpieczenie uniemożliwiające wysyłkę poczty e-mail bez uprzedniej autoryzacji. W ten sposób serwery pocztowe PROGMAR chronią Cię przed podszywaniem się pod Twój adres e-mail, żądając podania adresu oraz hasła przy każdorazowej próbie wysyłki poczty e-mail.

5. Nad wszystkimi skrzynkami e-mail znajdującymi się na serwerach PROGMAR czuwa zainstalowany system antywirusowy ClamAV.

Działanie systemu ClamAV polega na wykrywaniu wirusów i odrzucaniu wiadomości, w których zostanie wykryty wirus. Baza wirusów systemu ClamAV uaktualniana jest kilka razy w ciągu dnia, w związku z czym daje on wysoką skuteczność ochrony antywirusowej. System jest automatycznie aktywowany dla każdej zakładanej skrzynki e-mail i nie ma możliwości wyłączenia go.

6. Ochrona antyspamowa skrzynek e-mail opiera się na systemie Spamassassin, czarnych i białych listach oraz Greylistingu.

Greylisting czyli szara lista to metoda ochrony poczty elektronicznej przed spamem. Serwer poczty, który używa metody Greylistingu, odrzuca wiadomości e-mail od nierozpoznanych nadawców przy pierwszej próbie ich dostarczenia. W chwili obecnej praktycznie wszystkie systemy spamujące nie ponawiają wysyłki wiadomości po jej odrzuceniu. Spamassassin z kolei analizuje zawartość poczty elektronicznej i ocenia czy dana wiadomość jest spamem czy też nie. W swoich oznaczeniach Spamassassin stosuje metodę punktową, w której im wyższa ocena, tym większe prawdopodobieństwo, że treść wiadomości jest niepożądana.

7. Wielkość załącznika e-mail w panelach pocztowych PROGMAR wynosi 5MB

Większe załączniki, do prawie maksymalnej wielkości, pojedynczej wiadomości e-mail, można wysyłać korzystając z zewnętrznych klientów pocztowych takich jak Mozilla Thunderbird i tym podobne.

8. Konfigurując zewnętrznego klienta pocztowego, korzystaj z portów 587 lub 465 do wysyłki wiadomości.

Wysyłka przez port 25 na razie jest możliwa ale w każdej chwili, ze względów bezpieczeństwa, może zostać zablokowana. Nie ma konieczności wprowadzania żadnych zmian, jeżeli do wysyłania wiadomości pocztowych wykorzystywany jest panel pocztowy.

Skrzynki e-mail w domenach nazwiskowych oraz niezależnych domenach firmowych wolne są od działań marketingowych oraz reklam ze strony firmy PROGMAR. Dokładamy wszelkich starań aby chronić skrzynki e-mail swoich Klientów przed niechcianą i niezamówioną korespondencją.


KOPIE BEZPIECZEŃSTWA


Ze względów bezpieczeństwa, dane klientów archiwizowane są codziennie w godzinach nocnych. Archiwizowane są zarówno dane stron www jak i poczta z kont e-mail. Kopie te pozostają na serwerze backupowym przez okres 7 dni. Żeby dane zostały zarchiwizowane muszą przebywać na serwerze co najmniej przez jedną noc. Jeżeli dostaniemy przesyłkę e-mail, powiedzmy o godzinie 11 i niechcący wykasujemy ją definitywnie jeszcze tego samego dnia, to takiej wiadomości nie uda się odzyskać. Uwaga ! Kasowanie poczty odczytywanej na smartfonach, tabletach poprzez protokół IMAP powoduje, że kasowana jest ona także z serwera. Poczta kasowana poprzez pocztowy panel nazwiskowy najpierw przenoszona jest do folderu Kosz. Wykasowanie jej z ww. folderu to definitywne wykasowanie wiadomości. Gdy korzystamy z klienta pocztowego na komputerze stacjonarnym, zalecane jest używanie protokołu POP3 do odbioru poczty. W ten sposób wiadomości e-mail są składowane na serwerze oraz na komputerze stacjonarnym. Wykasowanie wiadomości e-mail z klienta pocztowego na komputerze z reguły nie powoduje wykasowania wiadomości na serwerze (uwaga na ustawienia w konfiguracji kont e-mail klienta pocztowego). Z kolei kasując ją wtedy na serwerze, poprzez np. pocztowy panel nazwiskowy posiadamy kopię jeszcze na komputerze stacjonarnym.


REALIZACJA ZAMÓWIEŃ


Jeżeli masz problem ze złożeniem zamówienia, nie wiesz co wybrać, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy, e-mail lub po prostu zadzwoń. Udzielimy Ci wszystkich potrzebnych informacji, pomożemy w złożeniu zamówienia.

Zamówienia realizowane są w trybie półautomatycznym. Dane przesłane z formularza zamówienia rejestrowane są w bazie danych klientów. Następnie tworzone jest konto Klienta, nadawane są niezbędne uprawnienia, ustalane hasła dostępu. Dane te są następnie przekazywane Klientowi na wskazany przy rejestracji adres e-mail. Założenie konta trwa do 48 godzin. Z reguły jednak dużo krócej.